Σε έναν τέτοιο τόπο, άλλοτε, θα μιλούσαμε για το φως ή για τα μπλε που καθρεφτίζονται και χωράνε το είδωλό τους σε μια φωτογραφική μηχανή. Για την πάλη του ανθρώπου με τον αέρα και την πέτρα, την κατά μέτωπο συνάντηση πλάσματος και Πλάστη εκεί που δεν υπάρχει ανάμεσό τους. Σε ρομάντζα ερωτικά θα θυμόταν κανείς τις μυρωδιές και τα αρώματα από τα ξανθά λουλούδια, ο φυσιοδίφης τα πράσινα βότανα που στην όψη μοιάζουν σκληρά μονάχα για να αντέχουν τους καιρούς. Ο μακρινός ταξιδευτής θα σημείωνε το φτάσιμο στον ακρονοτιά της όμορφης Ευρώπης ή τα καράβια που καβάτζαραν το ακρωτήρι με προσοχή και σεβασμό στον τόπο. Αν κανείς ιστορικός, φιλόλογος ή αρχαιολόγος, θα μελετούσε τους μύθους, τ’ αρχαία κείμενα και τα ερείπια επάνω σε κοκκινόχωμα όπου μαντεία, ο Άδης και οι παλαιικές ψηφίδες σηκώνουν το βάρος του χρόνου κατά πώς αξίζει στην παράδοση την ελληνική.
"Να γιατί γράφω. Γιατί η Ποίηση αρχίζει από κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο Θάνατος" Οδ. Ελύτης
Πέμπτη 1 Μαΐου 2025
Το κλειδί
Τώρα
όμως, στον καιρό της εξορίας, ο μόνος τρόπος να μιλήσεις για τον τόπο αυτό
είναι η σιωπή. Και για να περάσεις -να κάνεις Πάσχα δηλαδή- σε ένα τέτοιο
τολμηρό μπάσιμο της γης στην καρδιά της θάλασσας, χρειάζεται να ανοίξει η
αρχαία κλειδαριά. Δεν πρόκειται για κάποιον αυθαίρετο στοχασμό, ούτε για μια μεταφυσική
της στιγμής. Το κλειδί είναι η προϋπόθεση και ζητούμενο το Πάσχα.
Ευάγγελος Θεοδώρου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου